Hoe je de optimale patiëntervaring creëert tijdens hysteroscopische procedures

Hysteroscopische procedures komen veel voor en zijn van belang voor de diagnose en behandeling van verschillende baarmoederaandoeningen. De ervaring kan echter oncomfortabel zijn en daarom is verbetering nodig, zodat het vrouwen niet weerhoudt om hulp te zoeken.

In de afgelopen jaren hebben veel ziekenhuizen succes geboekt bij het verplaatsen van hysteroscopische procedures naar een poliklinische setting. Aangezien patiënten niet hoeven te overnachten, kan dit het voor vrouwen gemakkelijker in te plannen zijn. In sommige ziekenhuizen kan de diagnose en behandeling ook in één keer gedaan worden, de zogenaamde One-Stop Clinic.

Wanneer procedures worden verplaatst naar de poliklinische setting, is het van belang dat medewerkers werken met de nieuwste technologie om een ​​efficiënte en positieve ervaring te kunnen bieden.1-3

Het onlangs gelanceerde Hologic Fluent® Fluid Management is ontworpen met patiënten en zorgprofessionals om het vertrouwen te vergroten en efficienter te werken

Het systeem meet automatisch de fluid deficit tijdens hysteroscopische procedures en informeert het personeel wanneer vloeistofzakken vervangen moeten worden om verstoringen tijdens de procedure te voorkomen. Fluent is eenvoudig in te stellen en door minder afval, is een snellere doorlooptijd tussen procedures mogelijk.

Chris Lindley, verloskundige en gynaecoloog bij Hampshire Hospitals NHS Trust, die Fluent gebruikt in de poliklinische setting, zei: “Het belangrijkste verschil sinds we Fluent hebben geïntroduceerd, is de doorlooptijd tussen patiënten. We kunnen ons beter aan het schema houden, wat belangrijk is zodat patienten minder lang moeten wachten voordat ze geholpen worden.”

Collega Fluent-gebruiker Akobundu Nnochiri, Consultant Gynaecoloog en hoofd van Ambulatory Gynaecologie bij Barking, Havering en Redbridge University Hospitals NHS Trust merkte op: “Mijn patiënten zijn vaak gespannen voor de ingreep, dus het is belangrijk om apparatuur te hebben die patiënten helpt ontspannen. Fluent ondersteunt dit tijdens procedures, zodat we ze zo snel mogelijk antwoorden kunnen geven en ongemak tot een minimum kunnen beperken.”

“Fluent is een gamechanger geweest door ons te helpen de best mogelijke patiëntervaring te garanderen. Het systeem is goed gecontroleerd, wat betekent dat ik grotere pathologieën met meer vertrouwen kan behandelen en dat mijn patiënten minder pijn hebben. Dankzij het intuïtieve systeem kunnen de assisterende in mijn team zich concentreren op het begeleiden van de patiënt in plaats van constant het systeem te moeten controleren. Als de patiënt zich meer op zijn gemak voelt, is de behandeling succesvoller.”

Toegang tot de nieuwste chirurgische apparatuur is slechts een deel van de oplossing voor het creëren van een betere patiëntervaring. Dr Nnochiri vult aan: “We bieden patiënten een gedetailleerde uitleg van de procedure aan, inclusief de mogelijkheid om vooraf een video te bekijken. We doen er ook alles aan om een ​​zo comfortabele mogelijke ervaring te creëren, en adviseren patiënten zelfs aan om hun eigen muziek mee te nemen.”

Dr Nnochiri voegde toe: “Naast het helpen verbeteren van de ervaring van patiënten, heeft de introductie van Fluent ons in staat gesteld om meer procedures in een sessie te doen, zodat we nog meer vrouwen kunnen helpen.”

References: 1. Hologic Data on File. VAR-07166 Rev 001 2. Hologic Data on File. VER-08124 Rev 001 3. Hologic Data on File. VAR-07167 Rev 001.

 

MISC-09036-NLD-NL Rev 001

 

CE 2797 EC REP Hologic BV, Da Vincilaan 5, 1930 Zaventem, Belgium.
EC REP if applicable.
Vragen? Bel 0800 0226782

De inhoud van deze site is uitsluitend bestemd voor professionals in de gezondheidszorg.

Ja Ik ben een professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.
Nee Ik ben geen professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.