Agenda

Bloedserieus – een campagne van hevigbloedverlies.nl

Via de landelijke voorlichtingscampagne Bloedserieus worden vrouwen het jaar rond geïnformeerd over de oorzaken van hevig menstrueel bloedverlies en de medische oplossingen die voor menorragie bestaan. Deze voorlichting wordt geven via de website hevigbloedverlies.nl en bijbehorende social media-kanalen, via aandacht in de reguliere media en op publieksevenementen als de Libelle Zomerweek.

Hoogtepunt van de campagne is de speciale campagnemaand, elk jaar in november. Ziekenhuizen worden uitgenodigd mee te doen met de bewustwordingscampagne door in november een eigen voorlichtingsbijeenkomst of communicatiemoment te organiseren. Hologic kan ziekenhuizen hierbij op allerlei manieren ondersteunen. Bijvoorbeeld met voorlichtings- en campagnemateriaal, een mediakit, inhoudelijke informatie en in sommige gevallen sponsoring voor voorlichtingsevenementen en publiciteit.

Voor ziekenhuizen is de campagne een mogelijkheid om in te haken op de groeiende (media)aandacht voor een veel voorkomend gynaecologisch probleem als menorragie en biedt de campagne tegelijk een kans de eigen expertise op dit vlak onder de aandacht te brengen.

Doet uw ziekenhuis ook mee?

Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van voorlichtingsevenementen voor de Bloedserieus campagnemaand in november: op locatie én online. Wij denken graag met u mee.

  • Bloedserieus Online Voorlichting

     Een voorlichtingsbijeenkomst of extra (avond)spreekuur organiseren kan fysiek, maar ook digitaal. Denk aan een online spreekuur via e-mail, social media of aan een webinar.  Tijdens de hele Bloedserieus campagnemaand 2021 konden vragen over HMB worden gemaild naar gynaecoloog Paula Pernet van het Spaarne Gasthuis en haar team. Vragen werden binnen 48 uur beantwoord en vervolgens anoniem geüpload naar de nieuwspagina van het ziekenhuis. Deze online voorlichting leverde landelijke media-aandacht op.

    Tijdens de Bloedserieus webinar op 9 november 2021 gaven een huisarts en gynaecoloog samen voorlichting over mogelijke oorzaken van HMB en de behandelopties die er zijn. Deelnemers konden na afloop van de presentatie anoniem vragen stellen. Kijk het webinar hier terug (registratie vereist).

  • Bloedserieus Spreekuur

    Deelnemen aan de campagne kan uiteraard ook door een fysieke voorlichtingsbijeenkomst en/of extra (avond)spreekuur in uw ziekenhuis te organiseren onder leiding van een gynaecoloog, huisarts en/of verpleegkundige.

  • Bloedserieus Café

    Een informatieve en ongedwongen gesprekssessie op een informele locatie, met gynaecologen van uw ziekenhuis en 50-100 vrouwen die zich vooraf voor het Café hebben aangemeld. Sponsoring is mogelijk.

    Bloedserieus was aanwezig bij ‘Iedere maand hetzelfde liedje’ van het Elkerliek Ziekenhuis Helmond (2019). Een informeel event met 145 bezoekers, rode hapjes en drankjes, muziek, een-op-een gesprekken en presentaties van gynaecologen en een huisarts.

  • Bloedserieus Huisartsen Nascholing

    Voor geaccrediteerde nascholing over bloedingsproblematiek bij vrouwen is sponsoring mogelijk. Ook kunnen wij inhoudelijke informatie leveren en op locatie een simulator training geven.

    Bloedserieus was onder meer aanwezig bij de geaccrediteerde Huisartsen Nascholing ‘Abnormaal bloedverlies en intra-uteriene anticonceptie’ van het Nij Smellinghe Ziekenhuis Drachten (2019). Tijdens deze interactieve avond werd ook gediscussieerd over wat huisartsen en gynaecologen voor elkaar kunnen betekenen.

  • Bloedserieus Theater

    Voorlichting over een bloedserieus probleem. Niet in het ziekenhuis, maar op een verrassende locatie. Bijvoorbeeld in het theater. De theateravonden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (2018) en het Spaarne Gasthuis (2017) in samenwerking met Live Impact waren een groot succes. Geïnteresseerd? Wij denken graag mee!

    Bekijk het videoverslag van Bloedserieus TV.

  • Bloedserieus op de (lokale) agenda

    Geen gelegenheid om een eigen evenement te organiseren? U kunt de campagne ook ondersteunen door informatie over HMB en de campagne op uw website te plaatsen of via uw social media-kanalen te delen, door voorlichtingsbrochures te verspreiden of een voorlichtingsvideo in de wachtkamer te vertonen.

Mediakit & Promotiepakket

De Bloedserieus Mediakit en het Promotiepakket bevatten video’s, roll-up banners, brochures en templates voor advertenties, posters en een persbericht. Alles wat nodig is om maximale (media)aandacht voor uw evenement te genereren. Uiteraard wordt uw event ook via de campagnepagina van Bloedserieus gedeeld.

Ga naar de Downloads

Ondersteuning of aanvullende informatie nodig?

Maak vandaag nog een afspraak met uw contactpersoon bij Hologic of mail naar marketingmanager Willianne Blé-Bos via Willianne.BleBos@hologic.com.

Voorbeeld van het concept Theater

Voordat u een evenement gaat organiseren, wilt u misschien eerst zien hoe één van de concepten eruit ziet. Dat kan! Een sfeerimpressie van het Gala van de Vrouwenkwaaltjes in 2017 en 2018 is hieronder te bekijken, inclusief interessante quotes van sprekers en communicatieprofessionals. Het Gala van de Vrouwenkwaaltjes is een concept van het Spaarne Gasthuis.

 

Wilt u meteen een evenement registreren? Klik op de button hieronder om naar het aanmeldformulier te gaan.

Vragen? Bel 0800 0226782

De inhoud van deze site is uitsluitend bestemd voor professionals in de gezondheidszorg.

Ja Ik ben een professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.
Nee Ik ben geen professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.