Agenda

Bloedserieus – een campagne van hevigbloedverlies.nl

Via de landelijke voorlichtingscampagne Bloedserieus worden vrouwen het jaar rond geïnformeerd over de oorzaken van hevig menstrueel bloedverlies en de medische oplossingen die voor menorragie bestaan, zoals NovaSure en MyoSure. Deze voorlichting wordt geven via de website hevigbloedverlies.nl en bijbehorende social media-kanalen, via aandacht in de reguliere media en op publieksevenementen als de Libelle Zomerweek.

Hoogtepunt van de campagne is de speciale campagnemaand, elk jaar in november. Ziekenhuizen worden uitgenodigd mee te doen met de bewustwordingscampagne door in november een eigen voorlichtingsbijeenkomst of communicatiemoment te organiseren. Hologic kan ziekenhuizen hierbij op allerlei manieren ondersteunen. Bijvoorbeeld met voorlichtings- en campagnemateriaal, een mediakit, inhoudelijke informatie en in sommige gevallen sponsoring voor voorlichtingsevenementen en publiciteit.

Voor ziekenhuizen is de campagne een mogelijkheid om in te haken op de groeiende (media)aandacht voor een veel voorkomend gynaecologisch probleem als menorragie en biedt de campagne tegelijk een kans de eigen expertise op dit vlak onder de aandacht te brengen.

Doet uw ziekenhuis ook mee?

Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van voorlichtingsevenementen voor de Bloedserieus campagnemaand in november:

  • Bloedserieus Theater
    Voorlichting over een bloedserieus probleem. Niet in het ziekenhuis, maar op een verrassende locatie. De theateravonden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis en het Spaarne Gasthuis in samenwerking met Live Impact waren een succes. Geïnspireerd? Wij denken graag met u mee!
  • Bloedserieus Café
    Een informatieve en ongedwongen gesprekssessie op een informele locatie, met gynaecologen van uw ziekenhuis en 50-100 vrouwen die zich vooraf voor het Café hebben aangemeld. Sponsoring is mogelijk.
  • Bloedserieus Nascholing Huisartsen
    Voor geaccrediteerde nascholing aan huisartsen is sponsoring mogelijk. Ook kunnen wij inhoudelijk informatie leveren en een simulator training NovaSure en/of MyoSure geven.
  • Bloedserieus Spreekuur
    Deelnemen aan de campagne kan uiteraard ook door een speciale voorlichtingsbijeenkomst en/of extra (avond)spreekuur in uw ziekenhuis te organiseren onder leiding van een gynaecoloog, huisarts en/of verpleegkundige.
  • Bloedserieus Online Consult
    Een voorlichtingsbijeenkomst of extra (avond)spreekuur organiseren kan fysiek, maar ook digitaal. Denk aan een spreekuur via e-mail, social media of een chatapplicatie.
  • Bloedserieus op de (lokale) agenda
    Geen gelegenheid om een eigen event te organiseren? U kunt de campagne ook supporten met bijvoorbeeld een blogbericht op uw website, door voorlichtingsbrochures te verspreiden en/of een voorlichtingsvideo in de wachtkamer te vertonen.

Ondersteuning of aanvullende informatie nodig?

Maak vandaag nog een afspraak met de contactpersoon bij Hologic in uw regio of mail naar marketingmanager Willianne Blé-Bos via Willianne.BleBos@hologic.com.

Voorbeeld van het concept Theater

Voordat u een evenement gaat organiseren, wilt u misschien eerst zien hoe één van de concepten eruit ziet. Dat kan! Een sfeerimpressie van het Gala van de Vrouwenkwaaltjes in 2017 en 2018 is hieronder te bekijken, inclusief interessante quotes van sprekers en communicatieprofessionals. Het Gala van de Vrouwenkwaaltjes is een concept van het Spaarne Gasthuis.

 

Wilt u meteen een evenement registreren? Klik op de button hieronder om naar het aanmeldformulier te gaan.

Registreer
Vragen? Bel 0800 0226782

De inhoud van deze site is uitsluitend bestemd voor professionals in de gezondheidszorg.

Ja Ik ben een professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.
Nee Ik ben geen professional in de gezondheidszorg of gelijkwaardig.